zondag 18 juli 2010

Iced Mocha een gids voor blijvende liefde?


De volgende keer dat je je man te krijgen in de stemming voor liefde, sloot de parfum of eau de cologne stinkende en hem te bakken in plaats pompoentaart.

En als je liefde belang is een vrouw, een paar goede knallen en veel snoep in haar mond is een instant-turn-over voor haar.

Dat zijn een paar van de verrassende bevindingen gerapporteerd in het nieuwe boek, "What's Your Food Meld? Hoe ze aan eten Clues gebruiken om erachter te Lasting Love ', geschreven door de psychiater dr. Alan R. Hirsch.

Al bijna twee decennia, Hirsch, is de neurologische directeur van de geur en smaak Behandeling en Research Foundation in Chicago, bood handige tips over hoe geur en smaak van invloed zijn aspecten van ons leven, van lichaamsgeur en gewichtsverlies aan seks.

Nu Hirsch heeft gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek aan de liefde en romantische compatibiliteit te pakken, als zij betrekking hebben op onze favoriete voedingsmiddelen.

"Voedsel is een Rorschach-test van de persoonlijkheid", zegt Hirsch, die een studie afgerond waarin voedsel voorkeuren werden gebruikt om de persoonlijkheid vormen en romantische compatibiliteit ontcijferen.

Meer dan 18.600 Chicago-ingezetenen van het eurogebied onderging een batterij van gemeenschappelijke psychologische tests om hun persoonlijkheid te bepalen. Toen de deelnemers werd gevraagd vragen over hun voedsel voorkeuren.

Onderzoekers ontdekten een verband tussen voeding voorkeuren en persoonlijkheid vormen. Wanneer de onderzoekers de deelnemers van de echtgenoten meer dan een jaar ondervraagd, zij ook in staat waren om lief te lokaliseren wedstrijden en romantische compatibiliteit.

"We zijn onze persoonlijkheid vingerafdrukken de hele tijd met alles wat we doen vanaf het verlaten van de manier waarop we onze haren kammen, of de stijl van schoenen die we dragen het model van de auto die we drive", zegt hij. "Maar we nooit echt een methode ontwikkeld om het decoderen van deze aanwijzingen."

Het boek breekt uit voedingsmiddelen, smaken en geuren van de maaltijden van de dag en andere dating situaties, zoals de vergadering voor een kopje koffie, consumptie-ijs en een happy hour.

Het voeden van de hart en geest zijn een aantal van deze parels van wijsheid:

Ambitieus, onafhankelijke types gaan voor "ernstige" granen, zoals Zemelvlokken, terwijl de een-dag-op-een-keer mensen te bereiken voor het kind dingen, zoals Lucky Charms.

De datum die bestelt een mokka ijs is levendig, dramatisch en verleidelijk, terwijl de chai latte drinker kan worden gewezen-out, chagrijnige en pessimistische.

Favoriete kaas vormen zijn ook verklikker. Cube-liefhebbers zijn detail-georiënteerd perfectionisten. De vrije geest, extraverte zoals kaas in de vorm van sterren en manen. En de gesneden-types zijn competitief, natuurlijke leiders.

Een voedingsmiddel is niet alleen een levensmiddel, volgens Hirsch. Als we eten, zijn we aan een emotionele behoefte die pinpoints persoonlijkheid. Advocaten hebben gebruikt Hirsch technieken tijdens de selectie van de jury. Werkgevers interviewen sollicitanten tijdens de lunch zijn bekend om de aanwijzingen te gebruiken als ook om de compatibiliteit te wijzen.

Q: Hoe kwamen jullie op het idee om met dit onderzoek?

Hirsch: Ik ontdekte het tijdens de behandeling van patiënten die had verloren hun gevoel van geur als gevolg van trauma's hoofd. Na hun ongelukken, niet alleen naar hun voedsel voorkeuren te veranderen, maar hun persoonlijkheid veranderde ook. Het was logisch te veronderstellen dat de twee zijn aan elkaar verbonden op een bepaalde manier. Vanuit daar hebben we een studie uitgevoerd over de manier waarop geuren kunnen helpen bij het bevorderen gewichtsverlies. Tijdens die studie, vonden we dat vrouwen chocolade tijdens hunkerde naar verschillende punten in hun menstruele cyclus af te wenden depressie. Dit deed me denken: Als vrouwen chocolade als ze licht onder druk stonden hunkerde, betekent dat dan dat andere soorten van het hunkeren naar zijn indicatief van hun persoonlijkheid en stemmingen op een gegeven moment?

Q: Zou deze informatie niet een beetje moeilijk om te slikken voor savvy vandaag dater?

A: Het maakt eigenlijk een heel logisch gegeven wat we weten over hoe de hersenen werken. Het deel van de hersenen dat betrokken is met voedsel voorkeuren (het olfactorische kwab) maakt deel uit van het limbisch systeem, "het emotionele brein," waar woont persoonlijkheid. Eten voorkeuren te ontwikkelen tussen de kinderschoenen staat en leeftijd van 7, dat is hetzelfde moment persoonlijkheid zich ontwikkelt in de mens. Dat maakt het aannemelijk dat voedsel voorkeuren en persoonlijkheid met elkaar verbonden zijn op een bepaalde manier.

Q: Waarom zou een singleton hebben deze vormen van aanwijzingen tijdens het daten?

A: Wanneer u voor het eerst iemand ontmoet op een datum, zet je je beste gezicht vooruit. Je denkt misschien dat de persoon die je aan het daten bent is een goed mens. Maar drie maanden later, onvermijdelijk je uiteindelijk tegen jezelf zegt, "Wie is deze persoon?" Niemand kan dit masker op te houden voor altijd. In de tijd, je ware zelf komt. Door het gebruik van deze verschillende aanwijzingen persoonlijkheid, kan je een beter gevoel van wie die persoon werkelijk is.

Q: Hoe moeten we niet vergeten wat het betekent als je date orders van een drankje met frambozen wodka of wanneer deze daadwerkelijk was de sensatie-zoeker of het muurbloempje, die de chocolade in vaste vorm bunny de voorkeur boven de holle chocolade paashaas?

A: Ik schreef het boek en ik kan niet alles herinneren, hetzij. Voor mij, ik moest onthouden een van de twee quizzen voor de sociale ervaringen die ik ben het meest waarschijnlijk hebben met mensen, terwijl ze het eten van snacks, ijs of het eten van pizza. Mensen die gaan naar een bar zou willen aan de wodka voorkeuren te onthouden, terwijl iemand die zich zijn date naar Starbucks zou willen de koffie voorkeuren te onthouden.

Q: Welke voorkeuren en persoonlijkheid markers verrast je het meest?

A: Zo, wij dachten dat de mensen die de voorkeur vanille-ijs zou een aanwijzing zijn dat iemand die bla en flauw, of dat iemand die graag chili pittiger zou zijn. We vonden het tegenovergestelde. Mensen die graag vanille waren levendig, energiek en het leven van het leven van de partij. Chili-liefhebbers zijn meer introvert. Onze theorieën postdoc waren dat misschien, als je al hebt het in je persoonlijkheid, je het niet zoeken in uw voedsel. Misschien betekent dit dat de vanille minnaar al overstimulatie, en dus het eten wordt een stabilisator die kalmeert ze naar beneden.

V: Dus als het gaat om seksuele opwinding, het voeden van uw meisje een handvol goede en veel beter dan het dragen Armani Acqua di Gio's werken?

A: We vonden dat wanneer we de vaginale doorbloeding, een goede en Plenty en komkommer gemeten was de nummer 1 geur die opwinding veroorzaakt. Bij de man werd strafrechtelijk bloedstroom opgestookt door lavendel en pompoentaart. We kwamen met verschillende theorieën, maar de beste was een evolutionaire in de natuur. Onze voorouders zouden ronddwalen los in het bos en samenkomen op de plaatsen van een levensmiddel te doden. Dat is wanneer we de beste kans van het vinden van een stuurman en voortplanten had. Er is mogelijk een selecte voordeel aan het hebben toenemende penis en vaginale doorbloeding in reactie op voedsel.

Denver Post

Namoro Li��es da Fabulous Four