NEW YORK - Kunnen twee dertiger jongens die nooit getrouwd zijn geweest redden van de instelling van het huwelijk?
Nou, dit is New York, zodat ze kunnen proberen.
Maak kennis met Brian Schechter en Aaron Schildkrout, de makers van de online dating site HowAboutWe, die de laatste tijd tot gericht een duidelijke demografische: singles.
Sinds 2010 is de site nodigde hen uit om online te gooien date ideeën en data ze willen reageren. Enkele recente ideeën: motorfietsen rond en kijken naar Star Trek (Texas), het eten van biefstuk en knuffelen in de regen (Akwa Ibom, Nigeria), en komen opdagen geblinddoekt in een cafe en het laten "onze stemmen en fantasieën te beslissen over een 2e datum" ( Bonn, Duitsland).
De site is een succes en trekt meer dan 700.000 datum ideeën. Maar de oprichters al snel de commerciële paradox van de dating site ontdekt: Hoe beter je bent in het vinden van liefde voor een klant, hoe sneller ze tekent af en ophoudt te betalen.
"Als je slaagt," Mr Schildkrout zegt: "je verliest."
En dus de jongens vroegen zich af: Wat als een dating site niet te stoppen in het vinden van je houdt? Wat als het hielp ook je "date" je leven partner, en, door middel van de verrassing en vernieuwing van die dating, voor een verblijf in de liefde?
Later dit jaar, de heer Schechter en de heer Schildkrout zullen hun antwoord laat op deze vragen: een nieuwe dating-portaal gericht op de betrokken paren. Zij zal trachten om ze uit hun routines, hun voeten en over de gemeente voor frequente data.
Zelfs voor twee onwaarschijnlijke zakenlieden die hun carrière begonnen als leraren, de business logica is duidelijk: er is geld te verdienen afspraakjes voor 50 jaar in plaats van de zes tot 12 maanden die enkele klanten HowAboutWe's hebben de neiging om mee te gaan.
Maar de twee mannen, die zijn beste vrienden sinds de kleuterschool, zal vertellen wie luistert dat hun missie is dieper. Zij geloven dat de data - verrassend, sexy, verjongende data - zijn wat het huwelijk moet om te overleven in een tijdperk waarin het wordt steeds meer een keuze dan een noodzaak voor zo veel.
"We willen een product dat mensen helpt te vinden en te ondersteunen liefde op te bouwen - en ik denk dat het behoud van de liefde gedeelte is harder," Mr Schechter zei over koffie in het W hotel op Times Square.
Een singles site, zei hij, is eenvoudig genoeg. Hij spreekt over zijn nieuwe zaak in het verre verheven termen. Het doel is "het uitzoeken hoe het zo maken dat het aantal echtscheidingen naar beneden gaat en dat het de norm wordt voor mensen om te voelen als hun relatie echt voldoet aan hun existentiële hoop."
De heer Schechter en de heer Schildkrout zijn nauwelijks de eerste mensen zich zorgen over de staat van huwelijk en echtscheiding in de westerse wereld. Maar die betrekking hebben op de neiging om vaker geuit door religieuze leiders en Aarts-conservatieven dan door twee niet-gehuwde mannen die meditatie studeerde in India en hebben kantoren onder de kunstenaars, schrijvers, doe-het-soorten en biologisch-wijn-Swilling hipsters van Brooklyn.
Omdat geen van beide heeft ooit getrouwd, de heer Schechter en de heer Schildkrout vonden dat ze die nodig zijn om de instelling te onderzoeken voordat ze proberen om het te hervormen. Ze opdracht gegeven voor een studie op basis van interviews met betrokken paren over hun dating leven.
Wat ze vonden was dat het enthousiasme op hun singles site - mensen die vrijmoedig te stellen data en grappenmaker data taco-hopping en geblinddoekt data, mensen grijpen steeds voor de nieuwe - snel verdwenen voor de betrokken. Hypotheken en kinderen en budgetten ondermijnd energie. Paren veranderd. Ze begonnen te willen wat veilig was, niet vers.
Enkele fragmenten uit de interviews:. ". Zeer prijsbewust en moet het gevoel dat ze het krijgen van een deal" "Is dat niet een romantische en niet veel vooraf te plannen", "nieuwe eraf." "Je bent meer gebruikt om elke andere en proberen minder. "" De gebruikelijke problemen met babysitters. "Een van de onderwerpen van de laatste belangrijke data die betrokken zijn" uit te gaan naar speciale Duitse restaurant om een specifieke boodschap ze hadden gepland bij Ikea. "
Buiten de start-up galaxy, kunnen mensen horen deze gesprekken en zeggen: "Nou, dat is het leven. Mensen ouder worden. Dingen te veranderen. "Maar als digitale mensen hebben een bepalende eigendunk, het is dat mensen plastic zijn, en dat er een hack voor zowat alles.
Elke blokkade HowAboutWe gevonden tussen de betrokken koppels bestudeerden ze heeft een overeenkomstige functie op de nieuwe site. Om de traagheid het ontdekt te overwinnen, zal de site bieden volledig verpakt datum ideeën. Om logistieke ellende aan te pakken, wordt HowAboutWe werken om de pakketten ter beschikking te stellen met een enkele klik van uw taxi, theaterkaartjes en hoek tafel reserveren bij de Italiaanse trattoria.
Voor de heer Schechter en de heer Schildkrout, elk idee leidt tot een ander. Ze konden regelen babysitters voor koppels. Ze kunnen helpen slouchy mannen, sturen met een klik, fancy datum uitnodigingen die een werk van veel klikken voor te stellen. Ze kan leiden tot koppeling met de data van andere paren ze bewonderen volgen - een digitale manier om gelijke tred te houden met de buren.
Het is moeilijk in het spreken aan de heer Schechter en de heer Schildkrout het gevoel dat er iets persoonlijks in deze zoektocht te voorkomen. Ze bouwden hun singles site terug toen ze nog single en op zoek naar data. Ze hebben daar elk een gestage romantische partnerschap gevonden, en misschien willen ze het huwelijk te verbeteren voordat zij haar plechtige geloften voor zichzelf.
"Er is inertie dat maakt de liefde moeilijk vol te houden, net zoals er inertie dat de gezondheid moeilijk vol te houden na verloop van tijd maakt," Mr Schildkrout gezegd. "Maar dat wil niet zeggen dat het echt nobel doel is geen - en iets wat mensen willen en zullen betalen voor - om te proberen dat traagheid of inertie te vechten, tot een opwaartse liefde curve te creëren. We willen een exponentiële curve liefde als we de liefde te meten tegen de tijd. "
Seelenverwandter? Ich glaube nicht!