zaterdag 9 april 2011

SMS-en Dating


Door Gena Grish

Laten we een spade een spade hier, ik datum. Een heleboel. Verrassing! In de afgelopen jaren, heeft het gezicht van dating is ingrijpend veranderd als gevolg van veranderende technologie. In het tijdperk van online dating, Facebook, Twitter en sms, het is geen wonder dat dating is geworden meer cyberspace dan koerier duif, maar is het voor de betere?

Op een recente datum, met een bepaalde knappe man, na het afscheid in het El stoppen na onze eerste date, kreeg ik een tekst die te lezen, "Ik heb een geweldige tijd gehad. Laten we het weer doen eerder, eerder dan later. "Mijn hart sloeg een paar slagen en ik draaierig antwoordde:" Wat dacht je van zaterdag? "Hij antwoordde dat hij niet kon wachten, en voordat ik naar bed ging, ik herlees de uitwisseling en viel in slaap met een gigantische glimlach op mijn gezicht.

Het is altijd dezelfde vertrouwde scenario; jongen ontmoet meisje, meisje denkt jongen is charmant en knap, jongen veegt meisje af van haar voeten, en de minuut van het meisje denkt dat hij niet kon krijgen meer perfect, kan de man niet lijkt te halen de telefoon om te chatten. Wat is dat allemaal over? De laatste tijd, lijkt het erop dat ik mannen die vaker wel dan niet, alleen vertrouwen op het communiceren via SMS-bericht te voldoen. Als een grote texter mezelf, ik snap het, maar ik vertrouw op sms'en meestal voor speelse, flirtende geplaag en snel hallo, niet lange gesprekken over mijn dag, en vooral niet de gesprekken die emotioneel geladen inhoud kan betrekken. Mijn dating leven lijkt ergens vast te zitten tussen cyberspace (Match.com), en, nou ja, cyberspace (sms).

Als ik zeg dat ik de sms-rage te begrijpen, ik echt doen. Mijn telefoon is soms net als een ander aanhangsel en zelden verlaat mijn kant, maar die teksten verzonden zijn, worden meestal over het beveiligen van een snelle plannen met vrienden of wat laatste problemen Lindsay Lohan's zijn (nu begrijp je waarom mijn telefoon altijd gaat eraf! Arme Lilo, zij ' ll nooit krijgen samen). Sms lijkt te vullen een steeds kleiner gat in moderne communicatiemiddelen, het combineren van de directheid van een telefoongesprek, met het gemak van een antwoordapparaat, en de voorbedachte rade van e-mail. En als ze toevallig te zijn van een crush en late pop-up 's nachts, hebben ze de duizelingwekkende opnieuw leesbaarheid van een briefje op een kussen (zoals de situatie hierboven). Ik ben echter van mening dat de groeiende voorkeur voor sms heeft veel te maken met de onpersoonlijke natuur. Het is veel makkelijker om een ​​nieuwe relatie te starten door het uitwisselen van teksten dan is het praten. Het is ook heel gemakkelijk om te zeggen en dingen te doen dan een SMS-bericht, dan is het van aangezicht tot aangezicht te doen of zelfs te zeggen over de telefoon.

Met de schattige man in het bovenstaande scenario, na ongeveer een maand of zo van terloops dating, eindigden we met verwarmd (zij het, meestal alcohol-enhanced) gesprekken over de toestand van onze 'relatie' via tekst, maar elke keer als ik zou kiezen de telefoon te bellen en praten via de problemen de volgende dag, dan zou hij de tekst terug te zeggen dat hij meestal niet willen praten over de telefoon, en zouden dan blijven hash de details van ons betoog over een reeks van 160 tekens SMS-berichten en verkorte woorden en zinnen ontbreekt interpunctie.

Hier is een hint, mannen: vrouwen liever een man aan, bellen in plaats van tekst. Gek idee, ik weet het, maar het is waar. We genieten van het gevoel van emotie overgebracht door middel van verbale communicatie, en teksten zijn zeer emotieloos. Bellen naar een vrouw vertelt haar dat je denkt dat ze belangrijk is, je schelen hoe haar dag was, en wilt u gewoon aan haar stem te horen. Terwijl sms'en is een efficiënte en eenvoudige manier om te communiceren, te bellen vereist meer inzet, focus en denken. Bovendien, als je niet oppakken van de telefoon na ten minste een maand van dating, dan is er mogelijk dat er andere zaken spelen, vind je niet? Het kreeg me aan het denken dat het misschien emotieloos sms'en mannen helpt dingen meer casual houden dating? Op deze manier, ik ben nog steeds op een armlengte afstand, en dat doet hij niet het gevoel dat we serieus krijgen en "dating", maar in plaats daarvan, we zijn gewoon "aansluiten" of "praten", omdat laat face it, je altijd kiezen De telefoon instellen voor een vriendin, hè?

Met al deze nieuwe technologie en sociale netwerken, denk je dat romantiek wordt geruïneerd? Wat gebeurde er met de dagen van het versturen van een handgeschreven brief of kaart? Of gewoon het oppakken van de telefoon? Ik ben geboren in het verkeerde tijdperk? Hebben mannen verloren hun gevoel van romantiek, of misschien gewoon hun ballen? Wat ook het geval, het is een trend die maakt me nootachtig. Dus ik vraag je, in een tijdperk van dating en techno verband (zoals mijn zus zou zeggen), hoe verander ik dat gedrag, want als ik dit typ, kan ik de rode boodschap lampje op mijn telefoon te zien uit de hoek van mijn oog, knipperend tegen me ooit zo dreigend ...

Dating Ideeën en nuttige tips
Het kiezen van een online dating service