zondag 14 februari 2010

Hoe Facebook en Google Killed Blind Dating


Blind data dood? Is de matchmaking-industrie gaan de weg van de Amerikaanse automakers?

Ik deed Google meisje zoekt voor een lange tijd voordat het aanvaardbaar geworden om dit toe te geven. Terug voordat Google werd een officieel werkwoord, zou ik dit doen, maar het moest geheim worden gehouden. De ene keer dat ik aangenomen dat het meisje was genoeg om te horen dat ik vond haar profiel op Onlysimchas.com maar was teleurgesteld dat ze geen foto wilde weten hoe ik het profiel had gevonden vinden ontspannen. Ik vertelde haar dat ik Googled haar en ze ging razend, zoals ik was een freak te willen meer dan wat onze wederzijdse vriend had verteld me weten, want iedereen die wil dat je om uit te gaan met hun vriend overschakelt naar de "verkoop mode" bij te praten over kenmerken van hun vriend.

Rond dezelfde tijd dat Facebook opende zijn deuren voor tweens en preteens werd het aanvaardbaar voor een uitgebreide back ronde controles zal uitvoeren op het internet van mogelijke data. Facebook is in principe nodigt u uit om te zoeken naar vuil en dank aan mijn favoriete functie - tagged foto's - het meisje je onderzoek kan niet zomaar haar ware gestalte te verbergen achter een goed geplaatst kolom en een dunning zwarte rok. Je zou verbaasd zijn om te zien hoe verschillende mensen kijken in hun profiel foto's ten opzichte van hun tagged foto's.

Blind dating heeft zijn deugden. Voor mij was het een stormloop van soorten, net zoiets als het spelen van de loterij: je wist nooit wat er ging gebeuren, hoewel ik meestal aangenomen dat het crappy totdat ik een keer zou winnen in een tijdje. Ik vraag me af of ik zal missen de vreugde van koehandel met de buurt en het vinden van shadchan subtiele manieren om de datering aanbod van mijn neven in Charedi Monsey afwijzen?

Hoewel Googlen en Facebooking mogelijke data kan een heel leuk en informatief, moet men houdt een open geest. Mensen zijn te snel te oordelen mensen op basis van hun vrienden, half naakte dronken foto's genomen van hun spring break in Cancun en of ze een Yankees-fan. Er is meer om mensen dan wat zij op hun Facebook profiel, maar als je hun blog dat je min of meer op zich kan nemen is het beschrijven van hun alter ego en wat ze willen, maar ze waren nooit zal zijn.