In de online dating bedrijf waar nieuwe sites zo snel dicht als ze open en slechts een handvol hebben beheerst de kunst van matchmaking, een nieuwe generatie van diensten is het hof miljard dollar industrie door gebruik te maken van al die persoonlijke informatie op sociale netwerken.
Hun hoop: dat matchmaking op basis van sociale media zoals Facebook of Twitter, waarvan sommigen een nauwkeuriger beeld van het leven van de gebruikers, kan leiden tot een betere aansluiting.
"Het is moeilijk om nep een Twitter stream of Flickr foto's. Die authenticiteit is wat goed en veiliger data, "aldus Steve Odom, oprichter van Gelato, een online dating service in Texas, dat gelanceerd in september. "Ik ben verbaasd dat niemand had gebouwd vóór mij, omdat het totaal zinvol is."
Gelato is een dienst waarmee gebruikers hun profielen te maken op basis van informatie van diensten zoals Twitter, Facebook, Hulu, Netflix en Last.fm. Op die manier kunnen andere gebruikers zien in real-time het laatste bericht iemand gedaan of de films van iemand anders zag onlangs.
Nog een voortdurende zorg met online dating is veiligheid, maar sommige bedrijven proberen te verzachten die door hun diensten te baseren op de bestaande verbindingen van de gebruikers.
Draad, een site die in San Francisco geopend in september, neemt een stoot op de onhandigheid van het navigeren het internet om vreemdelingen voldoen aan door te helpen bij Facebook-gebruikers komen met de vrienden van hun vrienden. Thread gebruikers kunnen bladeren contacten van hun vrienden, vraag introducties of spelen matchmaker door te suggereren data aan andere mensen.
Deze nieuwe startups kunnen worden aantrekkelijke onder degenen in hun jaren '20 die meer comfortabel met het delen van persoonlijke informatie in het openbaar en meer geïnteresseerd in casual dating en uitbreiden van hun netwerken.
Bijvoorbeeld, bijna twee derde van de 30 miljoen gebruikers op Zoosk, een online dating site in San Francisco, is jonger dan 30.
Sociale dating
De website beweert de eerste site in een nieuwe categorie: sociale dating, een combinatie van sociale netwerken en online daten. De toonhoogte is, maak je dating profiel niet beschikbaar voor gebruikers met dezelfde sociale netwerken - Facebook, Hi5, MySpace, Friendster, enz. - Zoosk en laat je vrienden schrijven van een goed woord voor u in de vorm van getuigenissen.
Mede-oprichter Shayan Zadeh zei dat platform van de site is de digitale equivalent van uit te gaan naar een bar met vrienden en nieuwe mensen te ontmoeten.
Het beroep moet, Zadeh gezegd, is dat het ontmoeten van mensen via sociale netwerken neemt de druk af te gaan op jacht, uitsluitend voor een betekenisvolle relatie.
"In het echte leven je niet in een missie om je soulmate te vinden, 'zei hij. "Real life gaat over het ontmoeten van nieuwe mensen en als het gebeurt dat ik iemand vinden Ik heb een verbinding met, geweldig. Maar anders, ik ben geen loser als ik niet een datum in zes maanden te vinden. "
BlackBox Republiek is een andere nieuwkomer die wil online daten in een meer duurzame en betekenisvolle ervaring beurt.
Aan de ene kant biedt het bedrijf een gesloten deur netwerkomgeving - mensen moeten betalen 25 dollar registratie om deel te nemen - voor mensen die betrekking hebben op de seks-positieve gemeenschap, die in feite betekent openstaan voor het maken van vrienden met verschillende seksuele geaardheden en alle soorten relatie voorkeuren.
Aan de andere kant, het bedrijf, die ook beschrijft zichzelf als een sociaal dating site, heeft tot doel een omgeving creëren waar mensen kunnen netwerken die zij kunnen behouden, ook na het vinden van nieuwe liefde belangen. Op een bepaalde manier, zijn doel is om de winkel uitdaging-and-go geest van de classifieds-systeem, BlackBox Republiek CEO Sam Lawrence gezegd.
Samen oud worden
"Op dit moment is geen van de (online dating) sites groeien met u, 'zei hij. "Sites zijn niet langer nuttig wanneer je iemand datum, en het wordt een stuk van jezelf dat niet kan bij je blijven. We bouwden dit van de grond af om echt te trouwen met de sociale ruimte en de datering ruimte en het maken van over je persoonlijke leven. "
Big online dating spelers als Match.com hebben geflirt met manieren om gebruik te maken van sociale netwerken, maar in het algemeen, zeker zij zijn in hun methodes en hun inspanningen vooral richten op het verbeteren van hen.
OnlineDatingPost.com redacteur Dave Evans zei dat het moeilijk is in te breken in een markt die gedomineerd wordt door ongeveer 30 spelers als acquisitie-kosten - de kosten van het aantrekken van een nieuwe gebruiker - zijn omhooggeschoten tot het punt waar alleen de grote spelers de prijs kan veroorloven.
Maar sociale netwerken hebben opende een window of opportunity voor starters, omdat het aanzienlijk is meer betaalbaar om te adverteren via hen. Bovendien jonge bedrijven hebben een goede kans op het opbouwen van hun eigen klantenbasis sinds de top online dating opdrachtgevers bedrijven zijn meestal meer volwassen en in de jacht naar lange termijn relaties.
"Wat gaat de volgende paradigma van online dating?" Evans said. "Je bent altijd gaan hebben deze dominante spelers, maar het interessante spul is met de rand gevallen. Deze jongens hebben een sexier propositie. "