woensdag 2 februari 2011

The Quest For Love


Hoe goed kun je iemand in tien minuten of minder weten? Als u denkt dat de claims van de vele speed dating bedrijven oprijzen het hele land, is het antwoord "vrij goed." Goed genoeg, in feite, om een andere bijeenkomst die velen van ons tweevoetige zoogdieren verwijzen als rechtvaardigen "dating".

Het is een eerlijke aanspraak voor het grootste deel, het is echt niet lang duren om naar iemand weet over een actueel niveau. Veel van de dating diensten die ik heb onderzocht zijn zo ver gegaan om een lijst met voorgestelde vragen, in tegenstelling tot suggestieve degenen te bieden, om dingen rollen. Deze naam, rang en serienummer benadering van mensen te ontmoeten die bestaat meestal uit leren over het beroep van de andere persoon en hun verschillende uit en antipathieën.

Ik heb onlangs besloten om de sprong te wagen en uit te proberen deze vermeende utopie van enkele zielen die, voor een of andere reden, waren niet aan mensen die de conventionele manier. Vind ik nog steeds ben ik ruzie met mezelf over wat uiteindelijk maakte me zweep uit mijn credit card (in tegenstelling tot iets anders laat ik aan de lezers verbeelding) en meld je aan voor een sessie van speed dating.

Mijn favoriete reden is nieuwsgierigheid. Terwijl dat is deels waar, het is ook een handig excuus om te voorkomen dat de toelating Ik ben bijzonder slecht op de vergadering van vrouwen, tenzij ik een niet-romantische reden om te spreken om ze te hebben. Ik weet niet of dat komt omdat, in High School, mijn humor maar ik heb me door en de meeste van de meisjes die ik van mij benaderd, of dat ik ben nogal zelfbewust en wil je niet om af te komen als een letch op de te maken.

De volgende reden die bij me opkomt is de hoop van de vergadering "de een." Het is een goede reden en waarschijnlijk behoorlijk geldig, maar het is iets wat de pessimistische deel van mij ergens in de kans van het vinden van intelligent leven op de set van American Idol. Dat is meer een reactie op mijn vooropgezette noties over de hele idee van speed dating dan een commentaar op de betrokken personen.

De derde en laatste reden wint - de eenvoudige verlangen naar gezelschap en iemand om mijn leven mee te delen. Maakt niet uit hoe introvert en verlegen ik ben geworden, heb ik nog steeds, net als de meerderheid van de mensen, de behoefte voelen om mezelf te delen met iemand. Het is het een mysterie van het bestaan die constant plagen en motiveert me op hetzelfde moment.

Ik ontdekte al snel zelf op een willekeurig Martini bar in het centrale deel van Denver, Colorado. Ik liep naar de bar met mijn vechten of vluchten instincten sumo-worstelen in mijn hoofd en benaderde de begroeting tafel. Ik kreeg een naambordje dat bevatte ook een aantal dat zou helpen overeenkomen mij met potentiële "tweede-data" online na het evenement voorbij was. Het was onderdeel van de regels (die wist dat er regels voor dating?) Het opzetten van een post kleine-talk tweede datum met de hulp van de dating service.

Iedereen was geïnstrueerd, meerdere malen door mijn telling, met het teken "geïnteresseerd", "niet geïnteresseerd", of "Netwerk" op de meegeleverde scorekaart en de service u in contact brengen met iemand die hetzelfde voelden laten. Dit is, natuurlijk, want speed dating is een bedrijf ontworpen om de eigenaars een aantal munt, en niet de nobele humanitaire inspanning die het zou moeten zijn.

De bijzondere gebeurtenis was ik aanwezig was gecentreerd rond een serie van acht minuten data. Elke deelnemer kreeg een kaart met acht nummers tafel. Wanneer het evenement begon, werden we gekoppeld aan een andere persoon voor een korte sessie van Q & A. Een mooi eenvoudig concept aangewakkerd door de twee-voor-een drankje specials. Het was lang niet zo intimiderend als ik dacht dat het zou worden.

Misschien wel de meest verrassende deel van de avond voor mij, als een enkel man die was een gevoel een beetje wanhopig, was dat geen van de acht vrouwen die ik was gekoppeld was in het minste beetje onaantrekkelijk. Serieus, ik ben niet royaal in mijn mening hier met alle middelen. De meeste van deze vrouwen waren ongelooflijk aantrekkelijk en het verbaasd me dat een van hen de noodzaak om een speed dating service te gebruiken gevoeld.

De eerste gedachte die mijn hoofd schoot was: "Dit moet een soort van oplichterij," maar heb ik er. Een van de vrouwen werd ik gekoppeld aan deed toegeven dat ze een vriend was van de organisatoren en een "fill-in" te maken voor een oneven aantal van 'sign-ups, "maar alle andere vrouwen leek echt in hun verlangen om te voldoen aan iemand.

De tweede openbaring van de avond kwam uit het besef dat ik heb een set van normen voor een potentiële date dat in het verleden de controle zich uitstrekt over een impuls. Alle vrouwen die ik ontmoette waren mooi en geen echt wreef me de verkeerde manier. Nogmaals, ik ben niet aardig, mijn intolerantie voor mensen domheid en zelf-absorptie heeft waarschijnlijk een goede deal te maken met mijn onvermogen om nieuwe mensen te ontmoeten.

Nog steeds, terwijl ik kon gemakkelijk zie mezelf wordt bevriend met een aantal van de vrouwen die ik ontmoette die avond (en misschien nog meer, gezien de tijd om gel), slechts een van de acht data echt kegelde me over om het punt van de controle uit "geïnteresseerd" op mijn tally kaart. Helaas, volgens mijn online resultaten, het gevoel was niet wederzijds.

Aan het einde van de nacht kon ik niet helpen, maar vraag me af of ik was gewoon heel kieskeurig of gewoon had een stevige greep van de aard van de persoon die ik wilde tot op heden en had ze nog niet gevonden. Ik ben nog steeds een beetje besluiteloos, maar uiteindelijk denk ik dat ik ben gewoon een hopeloze romanticus op zoek naar die ene persoon die ik echt klikt met. Ik voelde me een veel geleerd over mezelf, en terwijl ik voorzie geen te betalen iemand om me te richten op een blind date opnieuw in de nabije toekomst, ik had een goede tijd en voel me net een beetje beter over de mogelijkheid van het vinden van die ene speciale persoon.