zondag 17 januari 2010

Hottest nieuwe datum websites trouwen religie, technologie


Door Chicago Tribune | 6 augustus 2006

CHICAGO - Teena Verbit dacht niet dat haar dochter een relatie had met iemand 'spectaculair'.

Dus schreef ze een persoonlijkheid profiel voor haar dochter en gepost op Jdate.com, een website voor Joodse singles.

'Ik wist niet dat ze zou het doen,' Linda Verbit, 23, zei van haar moeder, 'maar ze deed. Ze zette me op Jdate. "

Teena Verbit keurt nu van de jonge man haar dochter is dating. 'Mijn moeder is nooit verlegen geweest over vertelt me haar mening ", zegt Linda Verbit, die woont buiten Philadelphia.

Het vinden van een metgezel op het web is niet echt nieuw. Maar nu ouders springen in de online dating en matchmaking spel, Penning profielen van hun kinderen en betalen ze hebben getoond op sites catering van specifieke religieuze of etnische achtergrond.

'Mijn ouders ondertekend me up "voor Shaadi.com, aldus 30-jarige Sejal Patel. Haar vader zelfs enlisted een web-savvy vriend om hem te helpen haar profiel bericht op de Indiase site.

"Het leek alsof iedereen in de wereld wist over mijn Shaadi profiel voordat ik deed", aldus Patel, die begon opstaan tot 30 e-mails per dag. Haar ouders schreef het profiel - zeggen ze houdt van familie picknicken, koken, en de helpende hand thuis - en betaald voor de dienst. De website kost 110 dollar per jaar voor een platina-lidmaatschap, dat een gedurfde-faced aanbieding en persoonlijke matchmaking diensten omvat.

Niet iedereen koopt in religieuze online dating sites.

"Ik geef de voorkeur om hen te ontmoeten als een persoon, niet een profiel," aldus 29-jarige Ahmed Rehab, directeur van de Chicago Raad van Amerikaans-Islamitische Relaties.

Terwijl hij heeft bezocht Naseeb. Com, een steeds populaire site voor moslims, Rehab is geen lid. Evenmin weet hij van de ouders duwen dergelijke sites op hun kinderen, maar dat zou niet verbazen hem. "Het is een bruikbaar middel voor moslims om elkaar te ontmoeten, 'zei hij.

Online dating is een van de oudste bedrijven op het web, met de meest bekende sites ervaren plat bescheiden groei. Maar sites gericht op religie, ras of etnische afkomst zijn gestegen. Op Shaadi. Com, bijvoorbeeld, verkeer groeide 73 procent van juni 2005 tot juni 2006, volgens ComScore Media Metrix, die internet activiteit maatregelen. Unieke bezoekers te Jdate.com groeide 43 procent in die periode, en de site is zo gewend te werken met mensen als Teena Verbit dat ze hebben zelfs een naam voor hen: "Jmoms."

Algemeen het aantal dating sites sprong tot 1122 van 850 in juli 2005, volgens gegevens van de website bijhouden bedrijf Hitwise